Direktlänk till inlägg 17 november 2008

tjohopp!

Av Melissa Jacobsson - 17 november 2008 17:22

har egentligen inget att skriva idag som resten av dom tomma dagarna på min blogg... Idag var det faktiskt väldigt skönt att jobba... Kanske kan bero på att jag hade den kortaste arbetsdagen under hela 2år o 2månader jag jobbar på skolan. Jag började som vanligt kl. 08.00 Kom faktiskt inte fram till jobbet förrän 8.10 Ouups! Då fick jag veta att jag skulle hoppa in på en annan avdelning där 4 personal från den avdelningen va antingen sjuka eller VAB:a. Men det gick bra. Mia tog f-klassen och jag o Cia tog en varsin klass 1.a passet o därefter bytte vi på 2.a Sen var det dags för lunch. Kinagryta med ris. Brukar tycka om det men idag va det inte gott. Det va så slaaajmit o äckligt... oj förlåt! Barnen får inte säga äckligt... Så varför gör ja d... ? hmm? okey då... det va MINDRE gott... Sen efter lunchrasten satte vi på film åt eleverna. Dom fick se Tzatziki. Morsan o polisen. Men sen klockan 13.00 slutade jag.

Direkt efter jobbet så gick jag ner till infoteket o skulle ordna upp ansökningar till utbildning... Så om det går som jag planerat kommer jag börja studera till januari... *håller tummarna* När jag va klar där och va på väg till Cissi som jag skulle umgås lite med eftersom det va så lääääänge sen vi ba va, träffade jag kamilla... Fy faaan va glad jag blev att se henne... Vi har lixom inte snackat eller träffat varandra på år o dar.... och ändå va vi JÄMT med varandra förut... Jag blev så glad att träffa henne så mitt hjärta slog i 100... Stog och pratade lite innan hon skulle iväg o byta däck på bilen... Sen drog jag till cissi... Va där i ca 1-2 timmar sen gick jag hem...

FY FAAAAN va kallt det e nu... Våååååår! Kan du komma o knacka på snart? (säger jag...när vintern inte ens har kommit)

ajja.... pallar inte skriva mer... tänkte snooooka runt på andras bloggar nu...

byebye!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Jacobsson - 7 juni 2009 19:44

kul att det e så många mer än jag trodde som läser min blogg... eller läste vill jag nog säga.... jag gjorde en ny i fredags o hoppas jag kan uppdatera den lite oftare än denna.... besök den på XxMelissaxX.blogg.se...

Av Melissa Jacobsson - 20 januari 2009 17:46

Hej mina bloggläsare! (Empa) Nu har jag äntligen fått tid och lust att skriva lite om allt och inget! Jag kan väl berätta först att jag fått kommentar, inte bara en gång utan flera gånnger av min underbara vän Empa att jag borde uppdatera min blogg l...

Av Melissa Jacobsson - 14 december 2008 20:09

Helgen har varit lugn för mig... Men det har varit jätte skönt att bara ta det  lugnt.. Efter jobbet i fredags va jag på stan med Roffe och därefter drog vi hem till honom. Han mamma hade lagat mat åt oss... Ris (på chilenskt vis) och panerad kycklin...

Av Melissa Jacobsson - 27 november 2008 18:06

Hej alla mina läsare! Det va ett braaa tag sen jag skrev... Men har antingen inte haft tid eller ngt att skriva. Men iaf... Just nu lagar jag mat. Maträtten heter SINIGANG (madde! synd dööö!! hahaha) Det är en Filippinsk soppa som man äter tillsamman...

Av Melissa Jacobsson - 12 november 2008 16:52

Idag började jag på jobbet en timma tidigare... det vill säga att jag började ta hand om alla barn redan klockan 7!!! Men jag blev lite pigg ganska snabbt.. Var i förskoleklassen hela förmiddan o efter lunch va vi nere i parken tills det va dags för ...

Ovido - Quiz & Flashcards