Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Första inlägget på året

Av Melissa Jacobsson - 20 januari 2009 17:46

Hej mina bloggläsare! (Empa)

Nu har jag äntligen fått tid och lust att skriva lite om allt och inget!

Jag kan väl berätta först att jag fått kommentar, inte bara en gång utan flera gånnger av min underbara vän Empa att jag borde uppdatera min blogg lite oftare. Jag kommer säkert inte skriva ngt intressant men

HÄR HARU EMPA ;D

Jag kan börja med att skriva lite om min ledighet under julen.

Jag bosatte mig hos mamma ca en vecka där innan jul för att hjälpa henne med alla julförberdelser osv. Själv julafton va lika mysig som alltd och på kvällen fortsatte vi med vår tradition. Dvs att gå till Dehli med vännerna på "en" jul drink. Så dåligt hade jag inte mått på länge :S

(Ni som va med vet vad jag menar)

Sen kom den efterlängtade julfesten på Palace. Vi festade hemma hos min svägerska Jennifer och efter drog vi till Palace. Väl på Palace träffade man människor som man inte träffat på länge. Skit kul att träffa dom.. När det stängde ville vi inte gå hem så vi gick till Jorge på efterfest. Det va skit kul. Vi kom väl hem ca 6 på morgonen. Dagen efter visste vi inte vad vi skulle göra men sen blev det en liten fest hos Jorge (igen) Vi satt o sjöng medan Juanito satt o spelade gitarr. ÄLSKAR såna fester!

Sen drog det iväg till nyårsafton. Jag och syrran drog till Camila och firade där. Hade en världigt rolig och lyckad nyår tillsammans med mina vänner och rolig fest. Efter 04 (Chilensk nyår) fortsatte vi vidare till Marina och Alexis. Vi GICK från Navestad till Ljura! gaahh!!

Sen drog jag och syrran hem vid ca 8.30

Början på mitt nya år finns inte så mkt att skriva om. Förutom att jag inte kom in på dom utbildningarna jag hade sökt! :(

 Jag avslutade min anställning på jobbet den 18 dec o direkt vare att gå till arbetsförmedlingen igen  eftersom det inte blev ngt plugg för mig...

:( *blää*

Som tur va att jag lämnat positiva spår på mitt gamla jobb så jag har fått hoppa in o jobba lite där.



Snart kommer min bejbi hem!! Inte så långt kvar.. Guuuuud vad jag längtar <3


Mycket på senaste tiden har jag oxå hunnit vara med min UNDERBARA brorsdotter Melanie aka Nini (hon gav sig själv det smeknamnet)

Guuuud vad jag älskar henne! <3

Hoppas jag oxå får en underbar unge men med lite mer diciplin :P haha



Jaaa, mamma ringde mig häromdan där samtalet gick ut på att hon och Jennifer erbjöd sig att storstäda min lägenhet ihelgen. Men asså jag ska oxå va med! Så det blir inget att fira varken Roberto elelr Christina.

Vi tänkte hjälpas åt o få det lite mer hemtrevligt hos mig. När mamma får för sig saker så händer det saker...

Jag e super glad att hon fick för sig att fixa min lgh.. För då kan jag ÄNTLIGEN få iordning hemma. Det e perfekt att det va just nu innan min älskling kommer hem...


Nae nu tycker jag att jag skrivit tillräckligt!

Hoppas det duger EMPA?! HAHAHA

(om det inte duger så tycker ja att du ska ge mig förslag på vad du vill läsa)



Puss på er alla! <3

 
 
Empa

Empa

20 januari 2009 22:15

BRA MELISSA!! Vad stolt jag blir över dig nu ;)

http://eempaa.blogg.se

 
camilla

camilla

22 januari 2009 07:42

hooohooo ja läser ju me din blogg :) haha o d va fan på tidne att du uppdatera den doooktig :) snart kommer sofia henm me :D då får ni komma o dricka te... pusssss

http://crimilla.bloggagratis.se

 
Kusinvitamin

Kusinvitamin

22 januari 2009 16:48

roligt med uppdatering :D

http://jennipherjacobsson.blogg.se

 
patricia

patricia

26 januari 2009 00:19

Det är inte bara Empa som läser :-(

http://pussochkram.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

3 februari 2009 02:10

Hej Gumman!
Nu har jag oxå hittat hit o skulle bli väldigt glad för lite uppdatering snart =)
Vill ju veta allt kul som händer där borta i Norrköping. Saknar ju er alla så mkt.
Vore kul om ni kunde komma hit till Oslo o hälsa på snart =)
Ta hand om dig.
Massa pussar & kramar Malin

 
camilla

camilla

9 februari 2009 16:55

men nu får du ta o kamma dig melissa hahaha d e februari nuuuuuuu! skääärpning!! :P hoppas du hade en bra födelsedag ;) kram camilla

http://crimilla.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

14 februari 2009 10:50

Blogga mera gumman. Jag läser gärna.....
Kramen

http://sayajennyy.blogg.se

 
Elin Alenteg

Elin Alenteg

18 februari 2009 22:36

Heej! Tänk att jag hittade till din blogg! Va kul! Hoppas allt e bra med dig.
Kram Elin

http://www.metrobloggen.se/elinalenteg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Jacobsson - 7 juni 2009 19:44

kul att det e så många mer än jag trodde som läser min blogg... eller läste vill jag nog säga.... jag gjorde en ny i fredags o hoppas jag kan uppdatera den lite oftare än denna.... besök den på XxMelissaxX.blogg.se...

Av Melissa Jacobsson - 14 december 2008 20:09

Helgen har varit lugn för mig... Men det har varit jätte skönt att bara ta det  lugnt.. Efter jobbet i fredags va jag på stan med Roffe och därefter drog vi hem till honom. Han mamma hade lagat mat åt oss... Ris (på chilenskt vis) och panerad kycklin...

Av Melissa Jacobsson - 27 november 2008 18:06

Hej alla mina läsare! Det va ett braaa tag sen jag skrev... Men har antingen inte haft tid eller ngt att skriva. Men iaf... Just nu lagar jag mat. Maträtten heter SINIGANG (madde! synd dööö!! hahaha) Det är en Filippinsk soppa som man äter tillsamman...

Av Melissa Jacobsson - 17 november 2008 17:22

har egentligen inget att skriva idag som resten av dom tomma dagarna på min blogg... Idag var det faktiskt väldigt skönt att jobba... Kanske kan bero på att jag hade den kortaste arbetsdagen under hela 2år o 2månader jag jobbar på skolan. Jag började...

Av Melissa Jacobsson - 12 november 2008 16:52

Idag började jag på jobbet en timma tidigare... det vill säga att jag började ta hand om alla barn redan klockan 7!!! Men jag blev lite pigg ganska snabbt.. Var i förskoleklassen hela förmiddan o efter lunch va vi nere i parken tills det va dags för ...

Skapa flashcards